Gry w projektach szkoleniowych przysposabiających do stanowiska pracy

Kursy przysposabiające do stanowiska pracy definiuje się jako nabycie umiejętności adekwatnego zorganizowania pracy, czyli użycia w praktyce:


- metod efektywnej współpracy, 


- sposobów etycznej pracy, 


- zachowań determinujących przyjęcie jako wytycznych odpowiednich technik działalności zawodowej oraz ich polepszanie w ramach swoich możliwości,


- nawyków efektywnego realizowania zadań zawodowych. 


W szkoleniach stanowiskowych istnieje możliwość, aby zaimplementować gry menedżerskie. Nauczyłem się tego, wtedy gdy znalazłem tenże poradnik:


 Gry Biznesowe - Bibliografia 


Na etapie organizowania projektów szkoleniowych przysposabiających do stanowiska pracy warto przeprowadzić:


 


- badanie stanowiska w zakresie zadań na etapach procesu produkcyjnego,


 


- analizę sytuacji z punktu widzenia pojawiających się zagrożeń oraz problemów zawodowych,


 


- analizę celów razem z definiowaniem pojawiających się słabych stron oraz pokazaniem sposobu zachowania,


 


- badanie  niebezpieczeństw opisanych w osobnych dokumentach w najbliższym otoczeniu, wokół miejsca, gdzie ktoś pracuje,


 


- zaplanowanie wyposażenia stanowiska pracy właściwie do zamierzonego zadania roboczego.


 


Przy przeprowadzeniu diagnozy zadań na wybranym stanowisku należy wziąć pod uwagę:


 


- źródła zagrożeń oraz czynników szkodliwych zarejestrowanych w tej akurat grupie zawodów,


 


- rysunki pokazujące zadania i niebezpieczeństwa,


 


- rysunki zawierające czynności w kolejnych etapach działania projektowego i przygotowawczego i słabe strony.


W następnym artykule zaprezentuję zbiór zasad następnej gry dla menedżerów.


Ludwik Tarpatny


Redaktor tego wpisu jest absolwentem kierunku matematyki Uniwersytetu Rzeszowskiego i studiów podyplomowych z zakresu  inżnierii przemysłowej. Posiada licencję Eksperta Przedsiębiorczości EFP. Kieruje agencją treningową w Katowicach.  Od ośmiu sezonów uczy i tworzy gry dotykające tematyki negocjacji międzykulturowych w branży „kancelarie prawne i doradztwo”. 


 


SŁOWA KLUCZOWE:


Symulacje Drużynowe


Szkolenia dla firm


Gry hybrydowe


Motywowanie


Gry produkcyjne


Zarządzanie projektami 


Warsztaty zamknięte


Narzędzia Instrukcje dla moderatorów gier

31.05.2016. 15:46